Social Icons

Síguenos en Twitter Siguenos por RSS

dimarts, 30 de setembre del 2014

Desmuntant l'avortament


En darreres entrades al blog hem analitzat i criticat la decisió política i l'incompliment electoral flagrant del PP amb la retirada del projecte de llei de l'avortament. Ara toca analitzar el fenomen de l'avortament en sí i quines fal·làcies i tòpics hi ha al voltant per part dels pro avortistes. 

Sempre que es presenta el debat , per part dels pro-avortistes sempre hi ha un element ignorat: El fill/a engendrat.  Tot són paraules per amagar la realitat, que des del primer minut, el què porta la mare dins seu, és un ésser humà que en aquest cas és el seu fill/a. De fet, només veient la fotografia de portada ja n'hi hauria d'haver prou.

Arribem a uns extrems que sembla surrealista haver d'argumentar i afirmar que quan una dona està embarassada, està embarassada del seu fill/a. Quan una dona està embarassada, no ens plantegem que aquella dona està embarassada d'un embrió o d'un fetus no?
, el seu fill  primer serà un embrió, després un fetus, després un nadó, després un adolescent, després un adult etc, però SEMPRE serà el mateix fill. 

Evidentment el seu fill no tindrà les mateixes característiques i capacitats amb 14 setmanes 8 mesos 2 anys o 18 anys. 
Com podem distingir i identificar un ésser humà respecte a un altre? Doncs a través del seu ADN que serà únic i irrepetible i que serà el mateix durant tota la vida d'aquest ésser humà. 

Per tant doncs, un avortament provocat és acabar amb la vida d'un fill/a dins l'úter matern.




Fet aquest aclariment que és clau, m'agradaria presentar algunes de les fal·làcies i arguments dels pro avortistes:

Als proavortistes els emprenya molt que els que estan en contra de l'avortament s'anomenin pro-vida, ells creuen que també són pro-vida i que no estan a favor de l'avortament, però per ells un ésser humà de 14 setmanes (límit legal a Espanya per avortar lliurement), no té el mateix valor que un de 15 setmanes i pertany a la mare i és ella la que té la decisió de tirar endavant l'embaràs o no, és a dir la decisió d'acabar o no amb la vida del seu fill/a engendrat. 
Podríem dir que els pro avortistes també serien pro-vida, però uns pro-vida a partir de la setmana 14 a Espanya. 

La fal·làcia del dret al "propi cos"

Per tapar la realitat, el què ens venen a dir és que la mare decideix sobre "el seu propi cos". De veritat no us sembla un argument una mica lamentable? Confondre que perquè el fill es desenvolupi dins el cos de la mare , sigui el seu cos? 
Així doncs, les dones tenen dret a decidir lliurement a Espanya "sobre el seu cos" només en les primeres 14 setmanes?  A partir de la 15 setmana ja no és el seu cos? I perquè no poden decidir a partir de la 15 setmana? Encara més flagrant la contradicció si ens fixem en la legislació en altres països europeus amb legislació d'avortament lliure: Les holandeses per exemple poden decidir lliurement sobre el "seu cos" fins la setmana 24. Què vol dir que el cos de les Holandeses es diferent que el de les espanyoles?
Moltes vegades escoltem pronunciar que l'avortament és un drama per la dona, que no és una decisió fàcil etc. La pregunta és: Perquè és un drama? Si la dona decideix sobre el seu propi cos perquè ha de ser un drama? Quan una dona es va a treure un quist o una berruga diem que és un drama?

Per tant, és evident que no és el cos de la mare, i els terminis de setmanes no deixen de ser un termini arbitrari que varia en funció de la legislació de cada pais. Com hem dit anteriorment, la manera fefaent de poder identificar a dos éssers humans és contrastar els seus ADN i evidentment l'ADN del fill és diferent al de la mare.
També cal dir que nosaltres no tenim poder i decisió total de decisió sobre el nostre cos; ni els homes ni les dones. No podem fer tot el què vulguem amb el nostre cos. Per exemple? Doncs no podem vendre els nostres òrgans, que en aquest cas si que serien una part del nostre cos. (Article 7 del Reial decret 1723/2012)

Fa sentir vergonya doncs veure eslògans on atribueix el poder de decidir a la dona sobre el "seu propi cos", ja que la realitat cau pel seu propi pes. 



La fal.làcia de la imposició ideològica i moral


Quan s'entra en el terreny de definir sobre el què estem avortant, els pro-avortistes, desvien sempre el debat cap a altres qüestions. Una d'elles és que acusen als contraris a l'avortament de ser persones que es cuiden i lluiten molt pels fills abans de néixer, però que no tenen en consideració ni es manifesten mai per les persones ja nascudes que ho passen malament.
 Però quin argument és aquest? En base a què? És incompatible defensar els fills per néixer i les persones ja nascudes què ho passen malament?
Heu escoltat algú d'aquests que acusa d'això als que estan en contra de l'avortament, acusant també pel mateix motiu a algun animalista (que defensa els drets dels animals)? Els hi diuen: Vosaltres us preocupeu molt dels drets dels animals però no feu res pels immigrants, els pobres, els que passen gana etc. És evident doncs, que és un argument que no s'aguanta per enlloc.

Un dels altres aspectes dels favorables de l'avortament lliure, és que els que són contraris es mouen per ideologia i per creences i moral religiosa, i que el què pretenen és imposar aquesta ideologia i moral religiosa a tots els ciutadans.

Algú em pot explicar què hi ha de religiós o de moral en explicar i definir que és un avortament provocat?En explicar i definir que és un embrió, un fetus, un ésser humà , l'ADN etc? El que seria un dogma religiós és per exemple que des de l'Estat s'obligués a la societat a creure en que un nou ésser concebut ja té ànima i que per aquest motiu no se'l pot eliminar.
Per altra banda, estem dient que els contraris a l'avortament lliure no poden "imposar la seva moral" però els partidaris si? O és que els partidaris no tenen una moral i ideologia? 
És evident que la societat no és neutra moralment, no existeix la neutralitat. Amb aquest argument doncs el que se'ns presenta és que els pro-avortistes consideren que la seva moral és superior a la dels contraris a l'avortament, ja que ells sí que la poden imposar.

Arribat a aquest punt, els favorables a l'avortament lliure el què argumenten és que ells no imposen res, no obliguen a cap dona a avortar (només faltaria), només volen una legislació en què les dones que vulguin puguin avortar dins d'uns límits establerts. Per aquest motiu consideren que els contraris a l'avortament el que volen es prohibir i imposar a les dones que volen avortar lliurement que no ho puguin fer.
Si com hem dit abans, un avortament provocat, és el fet d'eliminar la vida del fill/a en gestació, és evident que els contraris a l'avortament voldran una legislació on l'estat prohibeixi aquesta pràctica. 

 Com hem comentat abans, la "neutralitat moral" no existeix, l'estat actua en base a uns principis morals, per tant si considerem que el què tenen les dones quan estan embarassades és un ésser humà i que és un bé a protegir, el deure moral de l'estat, és intentar protegir aquest bé i ho pot fer de moltes maneres: Per suposat amb la legislació , però també amb iniciatives polítiques reals que donin suport a la mare en aquests moments de difícil decisió.

L'exemple el podem trobar en la protecció dels animals i d'una sèrie d'espècies en perill d'extinció. L'estat no dona llibertat a tothom per decidir caçar o eliminar certes espècies i animals, (Vegeu Llei 32/2007)  sinó que els hi profereix una protecció. Així doncs els embrions i els fetus humans són menys que els animals?Vol dir que com que l'espècie humana no està en perill d'extinció permetem la seva eliminació i no la protegim des del seu inici?

La fal·làcia de les clíniques clandestines 

Un dels altres tòpics  i arguments que sovint s'esgrimeix a favor de l'avortament lliure, és que d'avortament sempre n'hi ha hagut i ni haurà, i per tant millor regular-ho perquè així d'aquesta manera les dones podran avortar en condicions sanitàries adients i no hi haurà avortaments clandestins i mort de dones. Per altra banda, també d'aquesta manera podran avortar les dones pobres, ja que si es prohibís a Espanya, només podrien avortar les dones de més poder adquisitiu que són les que es podrien permetre anar a l'estranger a avortar.
Per començar, quin és l'argument aquest que no podem restringir o prohibir res perquè es pot anar a l'estranger a fer-ho?Hauríem de permetre totes les pràctiques que nosaltres considerem nocives ja que si es va a l'estranger es podrien practicar? D'aquesta manera estem universalitzant que totes les dones, les riques i les pobres puguin tenir "dret" a un pràctica nociva i a un mal, que és la de decidir acabar amb la vida del seu fill/a no nascut.

L'estat no pot prohibir totes les accions i decisions individuals, ha de crear marcs legals en funció dels seus principis i posteriorment les persones són lliures de cometre il·legalitats o anar a l'estranger a practicar-les. 

Així doncs, com que a Holanda és legal el consum de certes drogues, l'eutanàsia etc, ho hem de legalitzar a Espanya?Perquè si prohibim el consum de drogues a Espanya les persones aniran a l'estranger i només hi podran anar les persones amb poder adquisitiu?. És evident que el consum de drogues i l'eutanàsia (de moment), són considerades com un mal per a la societat, per aquest motiu l'estat les prohibeix. Per tant, l'argument de que s'ha de legalitzar l'avortament perquè sempre n'hi haurà i sinó es farà a l'estranger, cau pel seu propi pes.

Per altra banda, l'argument de les clíniques clandestines és un argument molt utilitzat pels favorables de l'avortament lliure.
La pregunta és: Quin és el registre dels avortaments clandestins?Com sabem el número d'avortaments clandestins?És més, com podem saber les morts de mares per avortaments practicats en clíniques clandestines? Sovint es donen dades, com "s'estima", "es calcula" que hi ha tantes mils dones mortes per avortaments il·legals al món cada any.Com podem identificar aquestes dades? Doncs agafant exemples concrets:
Exemples que ens poden servir d'indicador, són països on abans l'avortament era lliure i a partir d'algun moment es va fer una legislació que el prohibia o el restringia. En aquest cas podem citar països com Chile, el Salvador, Polònia o Nicaragua. La mateixa prestigiosa revista científica The Lancet,que no és de la Conferència Episcopal precisament, l'any 2010 sentenciava el següent:



Un altre manera de desmuntar aquests argument de les morts  de dones per avortaments clandestins, és observar quants avortaments clandestins es deia que hi havia quan estava prohibit l'avortament en un país, i posteriorment quan s'aprova una llei que el permet, observar quants n'hi ha hagut. Seria lògic que el nombre hauria de ser si més no similar. En aquest cas ens podem fixar a Espanya abans de la llei del 1985 quants avortaments clandestins es deia que hi havia i posteriorment a la despenalització quants en van haver-hi registrats i confirmats els anys següents. El diari el Pais dedicava la seva primera portada del Pais Semanal l'any 1976 on deia que a Espanya hi havia uns 300.000 avortaments clandestins i moltes de les dones viatjaven a Londres a avortar. 

Seria d'esperar doncs que amb la llei del 1985 amb la despenalització de l'avortament els anys següents hi hagués hagut una xifra similar d'avortaments. Doncs si observem les dades dels anys següents, les xifres registrades reals per exemple l'any 1988 va ser de 26.000 avortaments. On són els 274.000 restants o similar? És evident que les xifres estaven des proporcionalment inflades i infundades.
Actualment moltes de les dades que es donen d'avortaments clandestins al món , són donades per bones sense el mínim anàlisi seriós. Juguen amb les xifres de les estimacions d'avortaments clandestins i de morts de dones per afirmar que en països amb lleis més restrictives hi ha més avortaments clandestins i més mortalitat materna. Un altre indicador que pot desmuntar aquesta teoria és veure com països on tenen una legislació restrictiva de l'avortament com Irlanda, tingui una de les taxes de mortalitat materna més baixes del món. 

Progressista o conservador?


Un altre dels tòpics i estratègies que s'utilitzen en aquest debat és de categoritzar, etiquetar els contraris a l'avortament com a retrògrads, conservadors, d'ultradreta etc. Evidentment amb la intenció de desprestigiar el moviment o els contraris a l'avortament. Aquesta estratègia s'utilitza en molts temes, i el fet d'etiquetar un fenómen, una política etc , el que permet és no haver d'argumentar sobre el fet en sí, s'etiqueta i es categoritza i ja està. 

Quan s'estava tramitant la llei Gallardón, (una llei que permetia l'avortament, no per terminis sinó per supòsits) escoltàvem mil i una declaracions dient que era una legislació que ens portava 30 anys enrere, que era retrógrada etc. La pregunta és: Perquè una llei torni a semblar-se a una llei de fa 30 anys, per aquest motiu ja és negativa? No ens agradaria tornar a les lleis laborals de fa 30 anys que donaven molta més protecció als treballadors? O seria una llei retrògrada? És evident que aquest argument no és gens vàlid i una llei és bona o dolenta en funció del què i com ho legisla, no si s'assembla a una llei antiga o no.

Hi ha un intent molt directe de categoritzar i etiquetar els contraris a l'avortament com de dretes o de l'església i els favorables com a gent d'esquerres i progressistes. Aquest tema és un tema molt més complex i que no es cosa de conservadors o progressistes, de fet els contraris a l'avortament, serien conservadors i progressistes al mateix temps. Conservadors perquè el què volen és conservar i protegir l'ésser humà no nascut, i progressista perquè volen defensar al més dèbil, al no nascut.
Podem observar com hi ha governs d'esquerres on tenen prohibit o molt restringit l'avortament, països com Ecuador, Nicaragua, Venezuela entre d'altres. Suposo que aquests països no seran etiquetats com d'ultra dreta i que governa la jerarquia catòlica precisament. Per altra banda, trobem com l'extrema dreta a França per exemple amb el front Nacional de Le Pen, no aprovarien una llei com la de Gallardón.

Podem observar també com hi ha varies personalitats contràries a l'avortament de tot signe, podem posar per exemple el poeta italià , comunista ateu i homosexual Pier Paolo Passolini o també el filòsof ateu Gustavo Bueno entre d'altres. Per tant doncs, el fet d'etiquetar els contraris a l'avortament com a conservadors, retrògrads, d'ultradreta, només serveix per desqualificar al moviment antiavortista i per no haver de donar arguments sinó quedar-se amb els eslògans i consignes. 

En aquest fet, tenen molta culpa els mitjans de comunicació. Sempre es presenta  quan hi ha un debat sobre el tema a persones contraries a l'avortament com a persones antigues, religioses, de "dretes", estigmatitzant al moviment . Mai trobareu en un debat sobre l'avortament, que un mitjà de comunicació convidi a algú que no l'etiquetin de religiós, o de dretes. De fet si en algun tema no existeix la pluralitat en els mitjans de comunicació, ja siguin públics o privats, és sobre aquest tema. En totes les tertúlies i convidats en casi el 100% dels casos només hi ha persones opinant favorables a l'avortament lliure . De fet els que es queixen que els antiavortistes es mouen per dogmes són els primers en establir en l'opinió pública el dogma de l'avortament lliure i si opines ets directament titllat d'ultradretà i retrògrad (sense donar cap més argument es clar.)

Un dels clàssics dels mitjans de comunicació quan tracten el tema de  l'avortament, és el de presentar a la opinió pública casos extrems: casos amb malformacions molt dures, casos de violacions etc. És evident que aquests casos representen a Espanya només com a molt el 5% de tots els casos (dades 2012) . Per tant, és evident que es presenten aquests casos extrems per poder justificar el 95% restants.

Es també molt freqüent escoltar com s'acusa i es diu que els homes en aquest tema no tenen dret a opinar, perquè només afecta a la dona i al "seu cos". Evidentment, aquestes acusacions només els hi diuen als homes que opinen contràriament a l'avortament, als favorables no els acusen de no intervenir en el debat. És paradoxal que en una societat on es reclama la igualtat entre homes i dones en tots els àmbits, s'exclogui la opinió de decidir sobre la vida del seu fill  al pare.



Per concloure doncs, veiem que l'avortament és un tema molt complex el qual es tracta d'una manera frívola i plena de tòpics i fal·làcies com hem pogut observar, amb una constant "prostitució" del llenguatge. Es parla d'interrupció de l'embaràs (no s'interromp res, s'elimina), dret a decidir sobre el cos de la dona (no és el cos de la dona), avortament terapèutic (amb l'avortament no es cura res, estar embarassada no és cap malaltia) etc.  Una de les maneres de convertir i transformar la realitat és començar a canviar el significat de les coses i en el cas de l'avortament és un dels casos clars. 

L'avortament és un dels fenòmens el qual  és imprescindible en l'escenari i en el model de societat i sistema en el qual vivim, és un dels elements fonamentals de la nostra societat de consum i desvinculada. Actua com una vàlvula d'escapament, en la qual els que acaben pagant, com sempre són els més dèbils. El fill/a no nascut, és vist com una càrrega i que si no és fruit del desig de la mare és totalment prescindible tot i ja existir. 

L'ordre de partits polítics estan immersos en aquesta societat,  per aquest motiu costa tant legislar en contra, prendre mesures i crear una cultura de la protecció de la vida des del seu inici. No n'hi ha prou amb una legislació restrictiva de la matèria, (tot i que és molt important), sinó que s'ha de crear una consciència social en què el què espera la dona quan està embarassada és un tresor. Aquest tresor s'ha de conservar i protegir abans i després de néixer i les administracions públiques haurien d'estar abocades a protegir i ajudar tota dona en aquesta situació, ja que l'avortament és un mal i és nociu per la societat, per la dona i per al fill/a no nascut.

Com heu vist, no s'ha citat cap cita de la bíblia ni cap encíclica de cap papa, per què serà....






13 comentaris :

  1. Efectivamente, ahí está el quid de la cuestión. Yo me he llegado a sentir un poco como Antígona cuando dice al tirano Creonte: «Y si a ti te parece que ahora estoy llevando a cabo una empresa loca, quizá en cierto modo para un loco es para quien estoy siendo culpable de locura».
    Son auténtica legión. Muy bien explicado, desmontas sus eternos argumentos uno por uno, pero lo que escandaliza es que ellos mismos no se den cuenta que «se caen por su propio peso». El tema es complejo pero desde el punto de vista moral no existe ambigüedad alguna, las reacciones caprichosas de determinado sector de la población estremecen, hacen pensar que estamos en un mundo de locos.
    Te dejo mi opinión al respecto del aborto. La tuya es más compacta y rigurosa, yo irremediablemente me vuelvo pasional: http://lexnamdive.blogspot.com.es/2014/08/progres-y-aborto-como-se-desvela-una.html
    Un saludo.

    ResponElimina
  2. Ya puestos ¡Prohibamos las felaciones!

    Voy a comentar las, a mi modo de ver, absurdas 'criticas de proAbortistas' (Primero de nada, nadie está a favor del aborto ni nos gustaría que hubiesen más, se está a favor de la decisión de la madre, si la madre decide no abortar estaremos junto a ella en esa decisión, quizás ésto es lo que nos diferencia.

    Quisiera mantener aquí el debate con los que se dicen llamar 'Pro-vida' para comprobar quien tiene más argumentos cargados de razones.

    Empiezo:

    1º La 'falacia' del 'derecho sobre nuestro cuerpo'
    ¿Por qué no lo llamas derecho a decidir sobre mi vagina? Lo que aquí se expone es que legislando fetos, se legisle el sexo de las mujeres ¿queréis legislar sexualmente a las mujeres?

    Se argumenta lo siguiente aquí: ''cal dir que nosaltres no tenim poder i decisió total de decisió sobre el nostre cos; ni els homes ni les dones.
    No podem fer tot el què vulguem amb el nostre cos (argumento categórico).

    Per exemple? Doncs no podem vendre els nostres òrgans, que en aquest cas si que serien una part del nostre cos''

    (A faltado añadir 'hasta que se cambie la ley') Por lo tanto poder, podemos, otra cosa es que entre todos decidamos una cosa u otra, democráticamente claro.

    La 'fal.làcia' de la imposició ideològica i moral.
    ``Quan s'entra en el terreny de definir sobre el què estem avortant, els pro-avortistes, desvien sempre (siempre? siempre?) el debat cap a altres qüestions.
    Una d'elles és que acusen als contraris a l'avortament de ser persones que es cuiden i lluiten molt pels fills abans de néixer´´ FALSO, yo no digo eso y jamás lo escuché, además considero que quien te lo haya dicho está lleno de prejuicios.

    ``Algú em pot explicar què hi ha de religiós o de moral en explicar i definir que és un avortament provocat?En explicar i definir que és un embrió, un fetus, un ésser humà , l'ADN etc?`` Ya que lo preguntas..

    ¿Qué tiene de religioso el argumento 'anti-abortista'?
    Exactamente ésto: 'la unión sexual es el instrumento que Dios ha previsto para hacer lo más grande que realiza el hombre: traer nuevas criaturas al mundo, nuevos seres humanos, creados a su imagen y semejanza y destinados a vivir para siempre. Esto da al sexo una enorme dignidad y hace que sea, como ya dijimos, algo divino, sagrado. Cuando un hombre y una mujer se unen sexualmente, Dios está ahí, dispuesto a llevar a cabo su maravillosa obra creadora de nuevas personas humanas.
    Al controlar artificialmente los efectos de la unión sexual, manipulamos a Dios, le desviamos su plan. Siendo el Señor y Dueño de todo, pretendemos excluirlo de un ámbito fundamental: el origen de la vida. Y Él, que como Dueño y Señor del mundo ha dictado leyes, resulta burlado por un procedimiento que va en contra de su proyecto. Ir en contra del proyecto de Dios siempre es un pecado.''

    ResponElimina
  3. En explicar i definir que és un embrió, un fetus, un ésser humà , l'ADN etc? (¿?¿?etc¿?¿?) Google.

    Sigue:
    ``Per altra banda, estem dient que els contraris a l'avortament lliure no poden "imposar la seva moral" però els partidaris si? O és que els partidaris no tenen una moral i ideologia?

    És evident que la societat no és neutra moralment, no existeix la neutralitat.
    Amb aquest argument doncs el que se'ns presenta és que els pro-avortistes consideren que la seva moral és superior a la dels contraris a l'avortament, ja que ells sí que la poden imposar''
    Que yo sepa, corrígeme si me equivoco, los que quieren legislar sobre la vagina de las mujeres son los anti-abortistas y los ''PRO'' quieren que la naturaleza siga su curso ¿quien quiere imponer la moral a quién?

    Considerar que el feto tiene los mismos derechos que un ser humano te pone en una tesitura que se resume bien con dos preguntas:

    ''¿tiene el esperma (material genético vivo) menor prioridad para vivir que un animal? ¿por qué os llamáis provida si no sois veganos?''

    Dices: 'La fal·làcia de les clíniques clandestines' como si fuera un invento y no una realidad.

    ``Així doncs, com que a Holanda és legal el consum de certes drogues, l'eutanàsia etc, ho hem de legalitzar a Espanya?Perquè si prohibim el consum de drogues a Espanya les persones aniran a l'estranger i només hi podran anar les persones amb poder adquisitiu?. És evident que el consum de drogues i l'eutanàsia (de moment)(JA), són considerades com un mal per a la societat, per aquest motiu l'estat les prohibeix (No los prohíbe o aprueba el Estado por resultar ''males para la sociedad'' sino por mandato soberano, ahí tienes el Tabaco o los coches a gasolina tan perjudiciales como legales)
    Per tant, l'argument de que s'ha de legalitzar l'avortament perquè sempre n'hi haurà i sinó es farà a l'estranger, cau pel seu propi pes´´ No cae, lo que haces es, de una forma sutil eso sí, meter en el mismo saco al que vende heroína que a quien no quiere tener un hijo, no te das cuenta que quien se queda embarazada, una vez piensa en abortar pensará que es una delincuente, cuando lo que es es una mujer asustada y sin poder volver atrás, que tendrá un hijo no querido o abortará clandestinamente. Quizás bajen los abortos, pero la condición es cambiar a las mujeres. En cualquier caso, que se decida democráticamente.

    ``Progressista o conservador?

    Un altre dels tòpics i estratègies que s'utilitzen en aquest debat és de categoritzar, etiquetar els contraris a l'avortament com a retrògrads, conservadors, d'ultradreta etc.``

    Creo que de momento he sabido desmontar tus argumentos sin faltar al respeto o llamarte facha.

    ``Perquè una llei torni a semblar-se a una llei de fa 30 anys, per aquest motiu ja és negativa? No ens agradaria tornar a les lleis laborals de fa 30 anys que donaven molta més protecció als treballadors?´´

    En España hace 30 años había una dictadura de derechas y católica, supongo que 'un poco' negativo sí será, pero cada cual que tenga la ideología que quiera siempre que la sepa defender.

    ``Hi ha un intent molt directe de categoritzar i etiquetar els contraris a l'avortament com de dretes o de l'església i els favorables com a gent d'esquerres i progressistes.´´

    Si te ofende que os llamen 'de derechas o de la iglesia' no debería, sin entrar en calificativos, creo que la derecha o la iglesia tiene mucho más que ver con los 'anti-abortistas' que con esos que llamáis 'pro-abortistas', lo cual yo me tomo como un insulto que digan que soy 'pro-abortista' cuando no estamos a favor del aborto sino a favor de que la madre decida qué sale por su vagina.

    No has dicho el por qué crees que una sociedad es mala cuando aborta y buena cuando no lo hace ¿Moralmente según qué moral?

    Si alguien quiere debatir estaré encantado, un saludo a todoxs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. PARTE 2

      Que yo sepa, corrígeme si me equivoco, los que quieren legislar sobre la vagina de las mujeres son los anti-abortistas y los ''PRO'' quieren que la naturaleza siga su curso ¿quien quiere imponer la moral a quién? ====> No se legisla sobre ninguna vagina de ninguna mujer, sino sobre la protección de su hijo/a que esta en su útero. Los “PRO” no defienden que la naturaleza siga su curso, lo que hacen es violentar la naturaleza mediante la muerte provocada del ser humano vivo dentro del utero materno, que en condiciones normales se desarrollaría.
      ''¿tiene el esperma (material genético vivo) menor prioridad para vivir que un animal? ¿por qué os llamáis provida si no sois veganos?'' ===> el esperma tiene material genético del padre (Solo del padre) NO ES NINGÚN SER HUMANO en acto. Cuando hablamos de provida, estamos hablando de vida humana.

      (No los prohíbe o aprueba el Estado por resultar ''males para la sociedad'' sino por mandato soberano, ahí tienes el Tabaco o los coches a gasolina tan perjudiciales como legales) ===> evidentemente el coche es legal, pero esta penalizado utilizarlo si matas a alguien con el. El tabaco es legal, pero esta prohibido fumar en espacios públicos porque tu acto afecta a TERCEROS a otro, como en el aborto, que la decisión de abortar afecta directamente a la vida del hijo/a que estas esperando

      “No cae, lo que haces es, de una forma sutil eso sí, meter en el mismo saco al que vende heroína que a quien no quiere tener un hijo, no te das cuenta que quien se queda embarazada, una vez piensa en abortar pensará que es una delincuente, cuando lo que es es una mujer asustada y sin poder volver atrás, que tendrá un hijo no querido o abortará clandestinamente” ======> Lo que hay que hacer es quitar de la cabeza a las mujeres la opción de abortar: Primero ofreciendo TODO tipo de ayudas para que saque su hijo adelante y si ni así no lo quiere pues que se de en adopción. Hay que crear una red importante de adopción de niños Hay miles de parejas deseando de adoptar un niño recién nacido.

      Creo que de momento he sabido desmontar tus argumentos sin faltar al respeto o llamarte facha. =========> y es de agradecer

      En España hace 30 años había una dictadura de derechas y católica, supongo que 'un poco' negativo sí será, pero cada cual que tenga la ideología que quiera siempre que la sepa defender.===========> Hace 30 años ( en el año 1984) no había ninguna dictadura en España. Gobernaba el PSOE con una gran mayoría en el Congreso. Y creo que por entonces habían unes mejores condiciones laborales que no las de ahora. No por eso si se aplicaran ahora esas condiciones las llamaría “retrogradas”

      Si te ofende que os llamen 'de derechas o de la iglesia' no debería, sin entrar en calificativos, creo que la derecha o la iglesia tiene mucho más que ver con los 'anti-abortistas' que con esos que llamáis 'pro-abortistas', lo cual yo me tomo como un insulto que digan que soy 'pro-abortista' cuando no estamos a favor del aborto sino a favor de que la madre decida qué sale por su vagina. =========> No es cuestión de ofender, simplemente que el debate para algunos se termina etiquetando a las posturas y quedandose allí, o sea sin ninguna argumentación.

      No has dicho el por qué crees que una sociedad es mala cuando aborta y buena cuando no lo hace ¿Moralmente según qué moral? ===========> Una Sociedad no aborta. Abortan las mujeres de una Sociedad. Y lo que decimos es que el aborto es un fenómeno nocivo, para la madre, para la Sociedad en conjunto y sobretodo para el hijo/a que no acaba naciendo. Para la madre porque el hecho de abortar no es baladí para ella, para la Sociedad porque tiene una perdida de capital humano, el no nacimiento de un miembro de la Sociedad y para el hijo evidentemente porque se le impide nacer.

      Saludos.

      Elimina
  4. Primero de todo gracias por los comentarios y por participar en el debate.

    Procedemos a dar respuesta (PARTE 1):

    Ya puestos ¡Prohibamos las felaciones! ===> Cuando se produce una felación no se produce ninguna muerte de ningun ser humano en desarrollo intrauterino.

    Para que puedas ver la diferencia entre lo que són celulas, embriones, fetos, etc. Te recomiendo los siguientes enlaces (TODO materia científica):

    When Do Human Beings Begin? "Scientific" Myths and Scientific Facts

    http://www.l4l.org/library/mythfact.html
    The Chronological Development of The Unborn Child
    http://www.sfuhl.org/k_appendix_1_conception.htm
    http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0034-98872001000400014&script=sci_arttext

    ¿Por qué no lo llamas derecho a decidir sobre mi vagina? Lo que aquí se expone es que legislando fetos, se legisle el sexo de las mujeres ¿queréis legislar sexualmente a las mujeres?===> La vagina si forma parte del cuerpo de la mujer, por eso el estado no tiene que legislar sobre las vagines de las mujeres. Pero el feto NO es parte del cuerpo de la mujer. Es su hijo/a en desarrollo . Para que puedas ver sobre que estamos hablando puedes verlo en el siguiente enlace:
    https://www.youtube.com/watch?v=ejChsDZujA0

    Una d'elles és que acusen als contraris a l'avortament de ser persones que es cuiden i lluiten molt pels fills abans de néixer´´ FALSO, yo no digo eso y jamás lo escuché, además considero que quien te lo haya dicho está lleno de prejuicios. ===> Aquí nadie ha personalizado en ti, solo hace falta que te des una vuelta por los foros de internet o por twitter y veras que lo primero que le dicen a un contrario al aborto es: Preocuparos por los ninos que pasan hambre etc etc. Y efectivamente , tienes razon los que lo dicen estan llenos de prejuicios.

    ResponElimina
  5. Si una legión de niños se empeñaran en que 2+2 es 22 poco podría hacerse al respecto si los profesores son minoría clara. El Señor/a anónimo no ha sostenido ni un sólo argumento de peso. Tener que corregir perlas tan bochornosas como «Ya puestos ¡Prohibamos las felaciones!» es absolutamente pasmoso. Es la actitud del adolescente enrabiado que no soporta que le limiten, que quiere una vida en la que siempre haya opción para hacer lo que les venga en gana (a eso llámenlo poéticamente "libertad").
    No se ve más allá. No hay concienciación ni empatía alguna. Se saca el tema de la religión, que si ultraderecha, que si "libertad" (sobre «mi vagina», madre del amor hermoso), que si un feto no es "ná de ná", todo un un batiburrillo incoherente que se cae por su propia inconsistencia, infantilidad moral y superficialidad pero que sin embargo se lo representan clarividente como una tesis de Hegel. Es horrible a lo que hemos llegado. Un saludo.

    ResponElimina
  6. Gracias Alex por el comentario, a veces me siento un poco tonto tener que responder cosas que son tan obvias. Efectivamente en este tema es uno de los que se puede observar mayor relativismo en nuestra sociedad. La gente responde por automatismos y consignas que han oído y que no se han parado ni un minuto a reflexionar. Por desgracia no estamos hablando de un tema baladí sino de la importancia del respeto de la vida humana en su inicio.

    ResponElimina
  7. Ho expliques perfectament bé. Estic totalment d'acord amb tu :-)

    ResponElimina
  8. Gràcies pel comentari Assumpa. Sembla mentida que una qüestio tan evident estigui tan ideologitzada i sigui fruit de tants patiments que pateix la dona, el fill/a que no se li dona la oportunitat de seguir amb la seva vida i un mal per la societat en general.

    ResponElimina
  9. El que puc deduïr del teu article és doncs que la dona no pot decidir oi?

    I si una dona és violada i queda envarassada què? No prou té amb el trauma de la violació que a més hagi de portar un fill no desitjat al mon? I després al cap de 9 mesos que passa amb aquesta criatura? Adoptar i endavant? Vinga va home, aquest article una mica frívol si que és.

    ResponElimina
  10. Hola Anònim del 20 de febrer a les 1:25. Entenem que amb el teu comentari et vols centrar en el debat de l'avortament només en els casos de violació, els casos que no arriben ni al 1%?
    Si vols entrar en el cas de la violació, (debat que necessitaria un post a part) si un vol ser coherent, un ésser humà és el mateix com a ésser humà concebut en una violació o d'una manera "normal". Avortar no soluciona res, només s'aconsegueix acabar amb la vida de la criatura engendrada que no en té cap culpa.

    El problema de l'avortament no ve motivat per les dones que són violades, a partir d'aquest supòsit es vol normalitzar i donar via lliure a avortar (com ara a Espanya) lliurement i gratuïtament fins a unes determinades setmanes. Molts dels que argumenten el tema de la violació , no estarien d'acord en fer una llei que només permetés l'avortament en cas de violació.

    ResponElimina

 
Blogger Templates